FOLKETINGSVALG 2022
VI VÆLGER POLITIKERNE – VÆLGER DE OS?
TV glad

Hvad går vi op i, når vi stemmer?
Er politik vigtigt? Det er et af de spørgsmål vi har stillet reporterne Esbjerg som optakt til Folketingsvalget.
Artikler

Valgtest, nyheder eller snakke med familien?
Hvordan forbereder du dig til valg? Er det gode snakke med familier og venner? Eller er det nyheder og valgtest? TV Glad har spurgt 7 unge vælgere, hvordan de gør sig klar til valget d. 1. november.
HVORFOR SKAL JEG STEMME PÅ DIG? MED PIA KJÆRSGAARD
Rasmus Nielsen har inviteret partiernes handicapordførere på en øl. Her søger hun ind til kernen af, hvad partiets handicappolitik er. Denne gang med Pia Kjærsgaard, Dansk Folkeparti.
HVORFOR SKAL JEG STEMME PÅ DIG? MED BRIGITTE KLINTSKOV JERKEL
Chris Palmgren har inviteret partiernes handicapordførere på en øl. Her søger hun ind til kernen af, hvad partiets handicappolitik er. Denne gang med Charlotte Broman, Konservative.
HVORFOR SKAL JEG STEMME PÅ DIG? MED MARLENE AMBO-RASMUSSEN
Julie Holm har inviteret partiernes handicapordførere på en øl. Her søger hun ind til kernen af, hvad partiets handicappolitik er. Denne gang med Marlene Ambo-Rasmussen, Venstre.
HVORFOR SKAL JEG STEMME PÅ DIG? MED CHRISTINA THORHOLM
Julie Holm har inviteret partiernes handicapordførere på en øl. Her søger hun ind til kernen af, hvad partiets handicappolitik er. Denne gang med Christina Thorholm, Radikale Venstre.
HVORFOR SKAL JEG STEMME PÅ DIG? MED DINA MOFIDI
Julie Holm har inviteret partiernes handicapordførere på en øl. Her søger hun ind til kernen af, hvad partiets handicappolitik er. Denne gang med Dina Mofidi, Moderaterne.
HVORFOR SKAL JEG STEMME PÅ DIG? MED JACOB SØLVHØJ
Julie Holm har inviteret partiernes handicapordførere på en øl på baren “People like us” i København. Her søger hun ind til kernen af, hvad partiets handicappolitik indebærer. Denne gang med Charlotte Broman, SF.
HVORFOR SKAL JEG STEMME PÅ DIG? MED CHARLOTTE BROMAN MØLBÆK
Julie Holm har inviteret partiernes handicapordførere på en øl på baren “People like us” i København. Her søger hun ind til kernen af, hvad partiets handicappolitik indebærer. Denne gang med Charlotte Broman, SF.
HVORFOR SKAL JEG STEMME PÅ DIG? MED DANIEL TOFT JAKOBSEN
Rasmus Nielsen har inviteret partiernes handicapordførere på en øl på baren “People like us” i København. Her søger han ind til kernen af, hvad partiets handicappolitik indebærer. Denne gang med Daniel Toft Jakobsen, Socialdemokratiet.
HVORFOR SKAL JEG STEMME PÅ DIG? MED METTE THIESEN
Rasmus Nielsen har inviteret partiernes handicapordførere på en øl på baren “People like us” i København. Her søger han ind til kernen af, hvad partiets handicappolitik indebærer. Denne gang med Mette Thiesen fra Nye Borgerlige.
HVEM STEMMER DU PÅ D. 1. NOVEMBER?
Er du i tvivl om, hvad du skal stemme? Se med her!
✅ De dejlige, kloge hoveder fra handicap-organisationerne giver deres bedste valg-tips
Hvorfor fylder handicap så lidt i politik?
Mathias Ting Nielsen vil gerne vide, hvorfor handicap området fylder så lidt i politik? Derfor ringede han byrådsmedlemmerne i Ringsted kommune op, for at få et svar.

Kandidat-testen: Holder den?
Hvis du er i tvivl om hvem du skal stemme på? Så kan du tage en kandidat-test på nettet. Men passer den til dine holdninger? Se med hvordan det gik, da redaktionen i Esbjerg tog teten. .
Har du ikke stemmeret? Se med her…
Vidste du, at mange danskere uden stemmeret kan komme til at stemme til det kommende Folketingsvalg?
Hvis ikke – så se med lige her
Hvornår bliver det bedre Astrid Krag?
TV Glad var til demonstration, hvor mange udtrykte deres utilfredshed med, hvordan handicapområdet bliver forvaltet. Vi fik fat på Astrid Krag til en kommentar.
En blind stemme, er også en stemme
Hvordan følger Dennis som er blind med i valgkampen? Og hvordan foregår det i stemmeboksen, når man er blind? Læs hans klumme her og bliv klogere.
Sådan stemmer du – guide til stemmeboksen
Hvordan foregår det, når du skal ind stemme? Magnus Schultz Petersen har lavet en guide, som tager dig igennem forløbet. Se med i artiklen her.

VOXPOP: Hvad mener vi om valget på GLAD?
Hvad tænker 7 gæve GLAD-folk om valget? Og om politik? Har de nok hjælp i hverdagen? Og vil de stemme d. 1. november?
Guide til den tvivlende vælger
Hvem skal have DIN stemme til Folketingsvalget 2022?
Er du i tvivl? Magnus har lavet en guide til, hvordan du kan blive klogere på de enkelte partier og deres kandidater.
Kaos i stemmeboksen
Da Maria Lytzen skulle stemme for første gang, oplevede hun et sandt mareridt i stemmesboksen.
Læs hendes klumme og hør hvorfor.

Politik og punk med NEXØ
Sylvester starter med at riste det politiske punkband, Nexø, i en citatquiz. Bagefter snakker de om store inspirationer, politiske budskaber, at Bono fra U2 er en stor fed lort og meget mere.

– om folketingsvalg
“La vær med at stemme!” ..og flere gode råd fra Bjarnø til dit politiske efterår.
Hvad har du selv indflydelse på?

Så sættes der lys på valget
Foto Jonas Koch

Folketinget åbner i denne uge. Vi ønsker os et godt handicap-politisk år
Fotograf Chris Palmgren